CHARAKTERYSTYKA
Jak reagować, kiedy w klasie jest chaos? Jak reagować na powszechny bałagan, hałas i harmider w klasie? Jak reagować na sytuację, kiedy wszyscy uczniowie robią, co chcą? Jaki cel sobie postawić w takiej sytuacji? Co powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?
Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Studium przypadków.
Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących chaos w klasie oraz reakcję nauczyciela.
Celem analizy będzie zrozumienie:
- uczniów (dlaczego stworzyli w klasie chaos oraz jak odebrali reakcję na nie nauczyciela)
- zrozumienie nauczyciela (dlaczego reakcja była taka, a nie inna).
Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.
2. Wnioski.
Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na chaos w klasie?