Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Chaos w klasie. Jak reagować? - webinar

Webinar

CHARAKTERYSTYKA

Jak reagować, kiedy w klasie jest chaos? Jak reagować na powszechny bałagan, hałas i harmider w klasie? Jak reagować na sytuację, kiedy wszyscy uczniowie robią, co chcą? Jaki cel sobie postawić w takiej sytuacji? Co powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?

Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Studium przypadków.

Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących chaos w klasie oraz reakcję nauczyciela.

Celem analizy będzie zrozumienie:

  • uczniów (dlaczego stworzyli w klasie chaos oraz jak odebrali reakcję na nie nauczyciela)
  • zrozumienie nauczyciela (dlaczego reakcja była taka, a nie inna).

Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.

2. Wnioski.

Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na chaos w klasie?

POWIĄZANE PUBLIKACJE

  • ADRESAT

    Nauczyciele i wychowawcy pracujący z dziećmi i młodzieżą oraz studenci pedagogiki oraz kierunków pokrewnych

  • KORZYŚCI UCZESTNIKA

    Poznasz i przeanalizujesz konkretne przypadki reakcji na chaos w klasie

    Rozwiniesz umiejętność analizy i oceny reakcji wychowawczych w tego typu sytuacjach

    Poznasz, przeanalizujesz i ocenisz różne sposoby reagowania na chaos w klasie

    Sprecyzujesz swoje przekonania na temat dobrej reakcji wychowawczej w tego typu sytuacjach

    Będziesz mieć możliwość dzielenia się własnymi doświadczeniami oraz poznania doświadczeń innych osób

    Poznasz model skutecznego reagowania na chaos w klasie

Prowadzący

dr Zbigniew Barciński

Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

Ikona do góry