CHARAKTERYSTYKA
Jak prowadzić lekcję, kiedy jej przesłanie budzi u uczniów opór i sprzeciw? Jak pobudzić ich do myślenia? Jak do nich trafić z przesłaniem na którym nam zależy? Jak uniknąć czołowego zderzenia i narastania wzajemnej wrogości?
Podczas webinaru będzie czas na podzielenie się przez uczestników doświadczeniami, jakie tematy budzą opór na katechezie i jakie rodzi to wyzwania.
Zaprezentowana także zostanie propozycja modelu metodyki prowadzenia zajęć, podczas których spodziewamy się oporu i sprzeciwu. W poszukiwaniu kształtu tego modelu inspiracją będą: doświadczenia proroka Natana z jego spotkania z królem Dawidem (2 Sm 12,1-14), metodyka postępowania Jezusa w sytuacji oporu wobec jego słów i wobec prób "pochwycenia go na słowie", idea "negocjacyjnego juistsu", metodyka prowadzenia rozmów przez Sokratesa, metodyka prowadzenia śledztwa przez porucznika Columbo (serial "Columbo").
Na koniec spotkania podjęte zostaną wspólne poszukiwania pomysłów na lekcje, które mogą budzić szczególny opór i sprzeciw uczniów