CHARAKTERYSTYKA
Jak reagować, kiedy w klasie mają miejsce wygłupy? Jak reagować, kiedy zachowanie uczniów wzbudza śmiech całej klasy i rozbija tok lekcji? Jak reagować, kiedy w klasie pojawia się coś śmiesznego i zaskakującego, a uczniowie z uwagą czekają na to, co zrobi nauczyciel? Jaki cel sobie postawić w takiej sytuacji? Co powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?
Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Studium przypadków.
Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących wygłupy w klasie i reakcję nauczyciela.
Celem analizy będzie zrozumienie:
- inicjatorów wygłupów (dlaczego się wygłupiali oraz jak odebrali reakcję nauczyciela)
- świadków wygłupów (jak uczniowie w klasie odebrali wygłupy oraz reakcję na nie nauczyciela)
- nauczyciela (dlaczego tak, a nie inaczej zareagował).
Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.
2. Wnioski.
Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na agresję słowną w grupie?