CHARAKTERYSTYKA
Większość nauczycieli religii spotyka wśród swoich uczniów dzieci lub młodzież z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z powodu Zespołu Aspergera (ZA). Zapoznajemy się z zaleceniami, współtworzymy IPETy i określamy wymagania z naszego przedmiotu… O ile dokumentacja związana z ZA nie sprawia nam większego kłopotu, to znacznie trudniej jest zrealizować zawarte w niej założenia w praktyce. Trudności potęguje fakt, że niemal każdy z uczniów ze wspomnianym spektrum autyzmu jest inny. Na co należy zwracać uwagę? Jak pracować z takim uczniem? Gdzie szukać pomocy?
PROGRAM
- Wprowadzenie teoretyczne nt. Zespołu Aspergera (2 godz.).
- Obowiązki nauczyciela związane z pracą z uczniem z ZA (2 godz.).
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych z religii (2 godz.).
- Trudności katechetów w pracy z uczniami z ZA (2 godz.).
- Potrzeba współpracy z rodzicami ucznia z ZA (2 godz.).
- Uczeń z ZA a przygotowanie do sakramentów (2 godz.).
- Współpraca z rodzicami ucznia z ZA (2 godz.).
- Baza wiedzy nt. ZA (1 godz.).