Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Wygłupy w klasie. Jak reagować? - webinar

Webinar

CHARAKTERYSTYKA

Jak reagować, kiedy w klasie mają miejsce wygłupy? Jak reagować, kiedy zachowanie uczniów wzbudza śmiech całej klasy i rozbija tok lekcji? Jak reagować, kiedy w klasie pojawia się coś śmiesznego i zaskakującego, a uczniowie z uwagą czekają na to, co zrobi nauczyciel? Jaki cel sobie postawić w takiej sytuacji? Co powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?

Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Studium przypadków.

Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących wygłupy w klasie i reakcję nauczyciela.

Celem analizy będzie zrozumienie:

  • inicjatorów wygłupów (dlaczego się wygłupiali oraz jak odebrali reakcję nauczyciela)
  • świadków wygłupów (jak uczniowie w klasie odebrali wygłupy oraz reakcję na nie nauczyciela)
  • nauczyciela (dlaczego tak, a nie inaczej zareagował).

Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.

2. Wnioski.

Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na agresję słowną w grupie?

CYKL WEBINARÓW "TRUDNE ZACHOWANIA UCZNIÓW. JAK REAGOWAĆ?"

Webinar jest częścią cyklu szkoleniowego pod wspólnym tytułem Trudne zachowania uczniów. Jak reagować? W ramach cyklu zostaną podjęte następujące tematy: agresja słowna w grupie, dręczenie w grupie, agresja słowna wobec nauczyciela, lekceważenie nauczyciela, chaos w klasie, wygłupy w klasy. Dodatkowo poruszony zostanie kwestia ochrony prawnej nauczyciela w związku z najtrudniejszymi zachowaniami uczniów. Podstawą wszystkich webinarów będzie analiza i ocena kilku konkretnych przypadków tego typu zachowań ze strony uczniów oraz reakcji na te zachowania ze strony nauczycieli. Webinary będą realizowane na platformie Zoom we wtorki - począwszy od 12 marca do 7 maja br. (z przerwą wielkanocną) w godz. 19.00 - 20.30.

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Zakup webinaru

  • Udział w webinarze można zakupić poniżej - dodając go do koszyka, a następnie dokonując zapłaty: albo przez system PAYU albo tradycyjnym przelewem bankowym
  • Do dokonania zakupu konieczne jest zalogowanie się na swoim koncie
  • W wypadku braku własnego konta w niniejszym serwisie trzeba je utworzyć klikając w przycisk "Rejestracja"

Link do webinaru

  • Jeśli zakup uczestnictwa w webinarze zostanie dokonany za pośrednictwem PAYU - mail z linkiem przyjdzie automatycznie na adres podany przy rejestracji konta
  • Jeśli zakup zostanie dokonany przelewem bankowym - mail z linkiem przyjdzie po odnotowaniu przelewu w serwisie. W celu przyśpieszenia tego odnotowania można wysłać potwierdzenie przelewu na adres: biuro@natan.pl
  • Jeśli takiego maila z linkiem nie będzie w skrzynce odbiorczej - prosimy sprawdzić spam
  • Link można też odnaleźć na swoim koncie po zalogowaniu się; (w wypadku przelewu bankowego link pojawi się na koncie po odnotowaniu przelewu w systemie)
  • Link do webinaru będzie też wysłany do jego uczestników wieczorem, na dzień przed jego przeprowadzeniem - gdyby nie dotarł, prosimy o sprawdzenie spamu

Zaświadczenie

  • Udział w webinarze dokumentowany jest zaświadczeniem Centrum Doskonalenia Nauczycieli NATAN
  • CDN NATAN posiada akredytację Lubelskiego Kuratora Oświaty
  • Zaświadczenie w formacie pdf wysyłamy drogą e-mail do 14 dni po zakończeniu webinaru

Zakup szkolenia

  • 09-04-2024 godz. 19:00 20:30 30,00 PLN brutto

  • ADRESAT

    Nauczyciele i wychowawcy pracujący z dziećmi i młodzieżą oraz studenci pedagogiki oraz kierunków pokrewnych

  • KORZYŚCI NAUCZYCIELA

    Poznasz i przeanalizujesz konkretne przypadki reakcji na wygłupy w klasie

    Rozwiniesz umiejętność analizy i oceny reakcji wychowawczych w tego typu sytuacjach

    Ocenisz różne sposoby reagowania na wygłupy w klasie

    Sprecyzujesz swoje przekonania na temat dobrej reakcji wychowawczej w tego typu sytuacjach

    Będziesz mieć możliwość dzielenia się własnymi doświadczeniami oraz poznania doświadczeń innych osób

    Poznasz model skutecznego reagowania na wygłupy w klasie

Prowadzący

dr Zbigniew Barciński

Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

Ikona do góry