Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Wygłupy w klasie. Jak reagować? - webinar

Webinar

CHARAKTERYSTYKA

Jak reagować, kiedy w klasie mają miejsce wygłupy? Jak reagować, kiedy zachowanie uczniów wzbudza śmiech całej klasy i rozbija tok lekcji? Jak reagować, kiedy w klasie pojawia się coś śmiesznego i zaskakującego, a uczniowie z uwagą czekają na to, co zrobi nauczyciel? Jaki cel sobie postawić w takiej sytuacji? Co powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?

Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Studium przypadków.

Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących wygłupy w klasie i reakcję nauczyciela.

Celem analizy będzie zrozumienie:

  • inicjatorów wygłupów (dlaczego się wygłupiali oraz jak odebrali reakcję nauczyciela)
  • świadków wygłupów (jak uczniowie w klasie odebrali wygłupy oraz reakcję na nie nauczyciela)
  • nauczyciela (dlaczego tak, a nie inaczej zareagował).

Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.

2. Wnioski.

Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na agresję słowną w grupie?

  • ADRESAT

    Nauczyciele i wychowawcy pracujący z dziećmi i młodzieżą oraz studenci pedagogiki oraz kierunków pokrewnych

  • KORZYŚCI NAUCZYCIELA

    Poznasz i przeanalizujesz konkretne przypadki reakcji na wygłupy w klasie

    Rozwiniesz umiejętność analizy i oceny reakcji wychowawczych w tego typu sytuacjach

    Ocenisz różne sposoby reagowania na wygłupy w klasie

    Sprecyzujesz swoje przekonania na temat dobrej reakcji wychowawczej w tego typu sytuacjach

    Będziesz mieć możliwość dzielenia się własnymi doświadczeniami oraz poznania doświadczeń innych osób

    Poznasz model skutecznego reagowania na wygłupy w klasie

Prowadzący

dr Zbigniew Barciński

Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

Ikona do góry