CHARAKTERYSTYKA
Jak reagować, kiedy zachowanie ucznia odbieramy jako lekceważące? Jak się upewnić, czy taka interpretacja zachowania ucznia jest adekwatna? Jaki cel sobie postawić, kiedy uczeń rzeczywiście nas lekceważy? Co mu powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?
Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Studium przypadków.
Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących lekceważenie nauczyciela przez ucznia i reakcję nauczyciela na to zachowanie.
Celem analizy będzie zrozumienie:
- ucznia lekceważacego nauczyciela (dlaczego tak się zachował oraz jak odebrał reakcję nauczyciela)
- świadków lekceważenia nauczyciela (jak uczniowie w klasie odebrali to zachowanie oraz reakcję na nie nauczyciela)
- nauczyciela (dlaczego tak, a nie inaczej zareagował).
Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.
2. Wnioski.
Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na lekceważenie nauczyciela ze strony ucznia?