Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Porządek na lekcji. Strategia

CHARAKTERYSTYKA

Punktem wyjścia szkolenia jest pytanie: jak rozwiązywać problem trudnych zachowań uczniów? Celem szkolenia jest rozbudowana i uzasadniona odpowiedź na to pytanie. Odpowiedź ta obejmuje wiele różnorodnych elementów powiązanych w spójną całość wokół jednej myśli przewodniej. Można tę odpowiedź nazwać strategią postępowania wobec trudnych zachowań uczniów.

PROGRAM
  • Diagnoza braku porządku na lekcji. Porządowanie wiedzy na temat zachowań uczniowskich, które burzą porządek na lekcji. Ćwiczenie dramowe. Praca m.in. nad typologią takich zachowań.
  • Strategia wprowadzania porządku. Praca nad całościową strategią wprowadzania porządku na lekcji. Praca w małych grupa oraz wykład prowadzącego.
  • Reagowanie na łamanie zasad. Praca nad metodyką prowadzenia przez nauczyciela rozmów indywidualnych z uczniami zakłócającymi porządek w klasie. Ćwiczenie dramowe.
  • Radzenie sobie z presją grupy. Praca nad metodyką reagowania przez nauczyciela na presję wywieraną na niego przez grupę uczniów w sytuacji chaosu klasowego. Ćwiczenie dramowe.
  • Praca nauczyciela nad sobą. Praca nad tematyką wewnętrznych barier utrudniających efektywne działania wychowawcze.
  • Podsumowanie pracy i wnioski.
WARIANTY TREŚCIOWE SZKOLENIA
  1. Porządek na lekcji. Strategia – warsztat adresowany do wszystkich nauczycieli
  2. Porządek na katechezie. Strategia – warsztat uwzględniający specyfikę katechezy
FORMY SZKOLENIA

Publikacje związane ze szkoleniem

  • ADRESAT

    Nauczyciele wszystkich poziomów nauczania

  • KORZYŚCI UCZESTNIKA

    Poszerzysz wiedzę i rozwiniesz umiejętność sprawnego diagnozowania sytuacji nieporządku na lekcji

    Poszerzysz wiedzę i rozwiniesz umiejętności związane ze strategią wprowadzania porządku na lekcji

    Poszerzysz wiedzę i rozwiniesz umiejętności związane z uczeniem zasad

    Poszerzysz wiedzę i rozwiniesz umiejętności związane z budowaniem więzi

    Poszerzysz wiedzę i rozwiniesz umiejętności związane z reagowaniem na zakłócenia porządku na lekcji

    Poznasz doświadczenia innych osób związane z tą tematyką

Prowadzący

dr Zbigniew Barciński

Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

Ikona do góry