CHARAKTERYSTYKA
Jak reagować na agresję słowną wobec nauczyciela? Jak reagować, kiedy uczeń zwróci się do nas agresywnym tonem, na „ty”, użyje wulgaryzmów? Jaki cel sobie postawić? Co mu powiedzieć? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?
Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Webinar ma pomóc w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Studium przypadków.
Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących agresję słowną wobec nauczyciela oraz jego reakcję.
Celem analizy będzie zrozumienie:
- sprawcy agresji (dlaczego tak się zachował oraz jak odebrał reakcję nauczyciela)
- świadków agresji (jak uczniowie w klasie odebrali to agresywne zachowanie oraz reakcję nauczyciela)
- zrozumienie nauczyciela (dlaczego reakcja była taka, a nie inna).
Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.
2. Wnioski.
Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na agresję słowną wobec nauczyciela?