Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Samowychowanie uczniów w praktyce. Wskazówki pedagogiki i Nowego Testamentu

CHARAKTERYSTYKA

Wszystkie działania dydaktyczne i wychowawcze winny być nakierowane na pobudzenie uczniów do samowychowania, do pracy nad własnym charakterem. Jak to robić podczas lekcji? Jak to robić w całej szkole?

Szkolenie ma dwie części teoretyczną i praktyczną. W części pierwszej, teoretycznej, podjęte są następujące pytania: Co o samowychowaniu mówi pedagogika i psychologia? Co o samowychowaniu mówi Nowy Testament? Które teksty Nowego Testamentu mają największy potencjał dla samowychowania? Jak ewangelicznej koncepcji wychowania ma się do różnych koncepcji wychowania? Część druga, praktyczna, skoncentrowana jest wokół pytań: Jak nauczyciel może pomagać uczniom w podejmowaniu samowychowania – łącząc w spójny system działania dydaktyczne i wychowawcze podejmowane podczas każdej lekcji? Jakie umiejętności i postawy warto w sobie rozwijać, aby lepiej i skuteczniej pomagać uczniom w samowychowaniu? Jak budować system wychowawczy w szkole, aby wspólne działania grona pedagogicznego były ukierunkowane na pobudzanie samowychowania uczniów?

Szkolenie jest realizowane przez internet, w czasie rzeczywistym na platformie zoom. Ma formę wykładu z wykorzystaniem slajdów połączonego z dyskusjami uczestników.

  • ADRESAT

    Katecheci i zainteresowani nauczyciele innych przedmiotów - wszystkich poziomów nauczania

  • KORZYŚCI UCZESTNIKA

    Rozwiniesz umiejętność wspierania samowychowania uczniów poprzez wykorzystanie do tego celu działań dydaktycznych i wychowawczych podczas każdej lekcji

Prowadzący

dr Zbigniew Barciński

Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

Ikona do góry