Przeskocz do treści Przeskocz do menu

Uczeń z dobrym i silnym charakterem. Co robić, aby w szkole pobudzać uczniów do pracy nad charakterem?

CHARAKTERYSTYKA

Jak wprowadzać porządek na lekcji? Jak reagować na trudne zachowania uczniowskie? Słowem: Co robić?

Żeby dobrze odpowiedzieć na te pytania trzeba najpierw zapytać: A co chcemy osiągnąć? Co chcemy osiągnąć natychmiast, w danej trudnej sytuacji? Co chcemy osiągnąć za jakiś czas? A przede wszystkim, co chcemy osiągnąć za kilka, kilkanaście lat, kiedy nasi uczniowie będą już dorośli?

Długofalowa, jasna, wyraźna, sprecyzowana, uzasadniona i głęboko ugruntowana w nas odpowiedź na pytanie o cel pomoże nam dobrze odpowiedzieć na pytanie o właściwy sposób działania. Bo to cel wyznacza ramy i kształt działania.

Przesłaniem webinaru jest idea, że tym długofalowym celem wszelkich działań wychowawczych jest dobry i silny charakter. To jest punkt do którego zmierzać powinny wszelkie nasze działania – i budowanie od podstaw porządku w klasie i reagowanie na trudne zachowania uczniowskie.

Podczas webinaru zostaną podjęte następujące pytania:

  • Dlaczego akurat dobry i silny charakter powinien być długofalowym celem wszelkich działań wychowawczych, a nie inne propozycje w tym zakresie?C
  • Czym jest dobry i silny charakter?
  • Co dla kształcenia charakteru uczniów mogą zrobić nauczyciele, a co sami uczniowie?
  • Jakie działania nauczycieli mają kluczowe znaczenie dla kształcenia charakteru?
  • Jakie umiejętności i postawy nauczyciel powinien w sobie rozwijać, aby skutecznie kształcić charakter uczniów?

Tematyka poruszona podczas webinaru jest też obecna podczas e-kursu „Porządek na lekcji. Strategia”. Są jednak między tymi dwoma szkoleniami dwie różnice. Podczas webinaru tematyka jest ujęta:

  • pod kątem celu czyli ideału wychowawczego, podczas gdy we wspomnianym e-kursie pod kątem sposobów działania
  • w sposób bardzo syntetyczny, podczas gdy we wspomnianym e-kursie zagadnienie są omówione szczegółowo
  • ADRESAT

    Nauczyciele wszystkich poziomów nauczania

  • KORZYŚCI UCZESTNIKA

    Poszerzysz wiedzę o znaczeniu celu dla skuteczności działań wychowawczych

    Poszerzysz wiedzę o charakterze jako właściwym celu działań wychowawczych

    Poszerzysz wiedzę o działaniach, które są kluczowe dla kształcenia charakteru

    Poszerzysz wiedzę o umiejętnosciach i postawach, jakie należy w sobie rozwijać, aby skutecznie kształcić charakter

Prowadzący

dr Zbigniew Barciński

Pedagog i teolog. Autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

Ikona do góry