CHARAKTERYSTYKA
Punktem wyjścia szkolenia jest pytanie: jak rozwiązywać problem trudnych zachowań uczniów? Celem szkolenia jest rozbudowana i uzasadniona odpowiedź na to pytanie. Odpowiedź ta obejmuje wiele różnorodnych elementów powiązanych w spójną całość wokół jednej myśli przewodniej. Można tę odpowiedź nazwać strategią postępowania wobec trudnych zachowań uczniów.
PROGRAM
- Diagnoza braku porządku na lekcji. Porządowanie wiedzy na temat zachowań uczniowskich, które burzą porządek na lekcji. Ćwiczenie dramowe. Praca m.in. nad typologią takich zachowań.
- Strategia wprowadzania porządku. Praca nad całościową strategią wprowadzania porządku na lekcji. Praca w małych grupa oraz wykład prowadzącego.
- Reagowanie na łamanie zasad. Praca nad metodyką prowadzenia przez nauczyciela rozmów indywidualnych z uczniami zakłócającymi porządek w klasie. Ćwiczenie dramowe.
- Radzenie sobie z presją grupy. Praca nad metodyką reagowania przez nauczyciela na presję wywieraną na niego przez grupę uczniów w sytuacji chaosu klasowego. Ćwiczenie dramowe.
- Praca nauczyciela nad sobą. Praca nad tematyką wewnętrznych barier utrudniających efektywne działania wychowawcze.
- Podsumowanie pracy i wnioski.
WARIANTY TREŚCIOWE SZKOLENIA
- Porządek na lekcji. Strategia – warsztat adresowany do wszystkich nauczycieli
- Porządek na katechezie. Strategia – warsztat uwzględniający specyfikę katechezy
FORMY SZKOLENIA
-
warsztat
-
webinar
- e-kurs na platformie https://moodle.natan.pl