CHARAKTERYSTYKA
Jak wprowadzać porządek na lekcji? Jak reagować na trudne zachowania uczniowskie? Słowem: Co robić?
Żeby dobrze odpowiedzieć na te pytania trzeba najpierw zapytać: A co chcemy osiągnąć? Co chcemy osiągnąć natychmiast, w danej trudnej sytuacji? Co chcemy osiągnąć za jakiś czas? A przede wszystkim, co chcemy osiągnąć za kilka, kilkanaście lat, kiedy nasi uczniowie będą już dorośli?
Długofalowa, jasna, wyraźna, sprecyzowana, uzasadniona i głęboko ugruntowana w nas odpowiedź na pytanie o cel pomoże nam dobrze odpowiedzieć na pytanie o właściwy sposób działania. Bo to cel wyznacza ramy i kształt działania.
Przesłaniem webinaru jest idea, że tym długofalowym celem wszelkich działań wychowawczych jest dobry i silny charakter. To jest punkt do którego zmierzać powinny wszelkie nasze działania – i budowanie od podstaw porządku w klasie i reagowanie na trudne zachowania uczniowskie.
Podczas webinaru zostaną podjęte następujące pytania:
- Dlaczego akurat dobry i silny charakter powinien być długofalowym celem wszelkich działań wychowawczych, a nie inne propozycje w tym zakresie?C
- Czym jest dobry i silny charakter?
- Co dla kształcenia charakteru uczniów mogą zrobić nauczyciele, a co sami uczniowie?
- Jakie działania nauczycieli mają kluczowe znaczenie dla kształcenia charakteru?
- Jakie umiejętności i postawy nauczyciel powinien w sobie rozwijać, aby skutecznie kształcić charakter uczniów?
Tematyka poruszona podczas webinaru jest też obecna podczas e-kursu „Porządek na lekcji. Strategia”. Są jednak między tymi dwoma szkoleniami dwie różnice. Podczas webinaru tematyka jest ujęta:
- pod kątem celu czyli ideału wychowawczego, podczas gdy we wspomnianym e-kursie pod kątem sposobów działania
- w sposób bardzo syntetyczny, podczas gdy we wspomnianym e-kursie zagadnienie są omówione szczegółowo