CHARAKTERYSTYKA
Jak reagować na agresję słowną w grupie? Jak reagować, kiedy uczniowie zwracają się do innych osób w grupie w agresywny sposób? Jaki cel sobie postawić? Co powiedzieć sprawcom agresji, jej ofiarom, świadkom? Jakie działania podjąć? Jak radzić sobie z emocjami, które w takiej sytuacji mogą się w nas rodzić?
Celem webinaru jest udzielenie praktycznej i konkretnej odpowiedzi na te pytania. Ma on być praktyczną pomocą w rozwoju sprawności dobrego i szybkiego reagowania w tego typu sytuacjach.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Studium przypadków.
Podstawą pracy będzie studium przypadków. Składać się ono będzie z analizy i oceny kilku konkretnych historii opisujących agresję słowną w grupie i reakcję nauczyciela.
Celem analizy będzie zrozumienie:
- sprawców agresji (dlaczego tak się zachowali oraz jak odebrali reakcję nauczyciela)
- ofiar agresji (jak odebrali to agresywne zachowanie oraz reakcję na nie nauczyciela)
- świadków agresji (jak odebrali to agresywne zachowanie oraz reakcję na nie nauczyciela)
- nauczyciela (dlaczego tak, a nie inaczej zareagował).
Celem oceny będzie wskazanie, co w reakcji nauczyciela było właściwe, a co było błędem – i dlaczego.
2. Wnioski.
Na podstawie porównania przeanalizowanych i ocenionych przypadków sformułowane zostaną wnioski ogólne: jak reagować na agresję słowną w grupie?