CHARAKTERYSTYKA
Jak reagować na agresję słowną uczniów w grupie rówieśników? Jak reagować, aby ta reakcja pobudziła ich do pracy nad swoim charakterem? Jak reagować, aby było to dla nich impulsem do uczenia się właściwych zachowań i do samowychowania? Aby było to impulsem do nauki i wyciągania wniosków na przyszłość - dla agresora, dla ofiary agresy, ale także dla uczniów, którzy takie sytuacje obserwują. Aby dzięki tej reakcji stawali się lepszymi ludźmi.
Podstawą poszukiwania odpowiedzi na te pytania będzie studium przypadków - analiza konkretnych historii tego typu zachowań uczniowskich i reakcji nauczycieli. Analiza ta będzie przeprowadzona w oparciu o listę kluczowych pytań. Uczestnicy webinaru będą mogli przedstawić swoje interpretacje przypadków, zapoznają się także z interpretacjami prowadzacego. Na koniec przeprowadzone zostanie studium porównawcze przypadków. Pozwoli ono na sformułowanie wniosków i udzielenie odpowiedzi na podstawione przed webinarem pytania.
PROGRAM SZKOLENIA
- Wprowadzenie
- Studium indywidualnych przypadków
- Studium porównawcze przypadków
- Wnioski