Celem szkolenia jest rozwój strategicznych umiejętności wprowadzania porządku na lekcji.
Podczas webinaru analizowane będą przypadki agresji słownej wobec nauczyciela. Na tej podstawie formułowane będą wnioski, jak reagować na tego typu zachowania.
Szkolenie odpowiada na pytanie - jak reagować na lekceważenie wobec nauczyciela
Podczas webinaru analizowane będą przypadki agresji słownej uczniów wobec siebie. Na tej podstawie formułowane będą wnioski, jak reagować na tego typu zachowania.
Wszystkie działania dydaktyczne i wychowawcze winny być nakierowane na pobudzenie uczniów do samowychowania, do pracy nad własnym charakterem. Jak to robić podczas lekcji? Jak to robić w całej szkole?
Pytamy: Co robić? Jak wprowadzić porządek na lekcji? Jak reagować na trudne zachowania uczniowskie? Zapytajmy najpierw: A co chcemy osiągnąć? Co chcemy osiągnąć dziś, jutro, a przede wszystkim w dorosłym życiu naszych dzisiejszych uczniów?
Dręczenie to agresja długotrwała i związana z dysproporcją sił między agresorem (agresorami) i ofiarą. Jak reagować na takie zachowania? Jak reagować, aby agresorów, ofiary, a także świadków takiej agresji pobudzać do samowychowania charakteru?